Η Δύναμη της Διαφήμισης στη Σύγχρονη Αγορά

Πόσες φορές έχετε αγοράσει κάποιο προϊόν, το οποίο είδατε σε μία διαφήμιση στην τηλεόραση; Χωρίς άλλη παρότρυνση, η διαφήμιση αποτελεί σπουδαία μέθοδο προώθησης ενός προϊόντος ή μίας υπηρεσίας. Υπάρχουν πολλών ειδών διαφημίσεις, φυσικά, όπως οι τηλεοπτικές και οι ραδιοφωνικές, οι έντυπες αλλά και οι διαφημίσεις που βρίσκονται σε ειδικά διαμορφωμένες ταμπέλες. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε τις διαδικτυακές διαφημίσεις.

Όλες αυτές οι διαφημίσεις έχουν κάτι κοινό και αυτό δεν είναι άλλο από την παρουσίαση του εκάστοτε προϊόντος με τρόπο θελκτικό και ελκυστικό. Στην κάθε διαφήμιση υπερτονίζονται τα θετικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, ενώ ταυτόχρονα μειώνονται ή και εξαλείφονται τα αρνητικά στοιχεία. Για παράδειγμα, ένα προϊόν χαμηλό σε λιπαρά θα διαφημιστεί ως υγιεινό, ενώ δεν θα τονιστεί τόσο πολύ η γεμάτη του γεύση. Με τον τρόπο αυτό, ο επίδοξος καταναλωτής επικεντρώνεται στα στοιχεία που θα τον κάνουν να αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν (bedste indbygningsovn).

Η σύγχρονη αγορά βασίζεται κατά πολύ στη διαφήμιση. Χωρίς αυτή δεν θα μπορούσαν να προωθήσουν οι επιχειρήσεις τα προϊόντα τους στο ευρύ κοινό. Μέσα από έξυπνα σποτάκια και εντυπωσιακές φωτογραφίες, με τη χρήση έξυπνων σλόγκαν και με την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του κάθε προϊόντος, οι διαφημιστές πετυχαίνουν να ωθήσουν το αγοραστικό κοινό εκεί ακριβώς που επιθυμούν. Δηλαδή, καταφέρνουν να γνωρίσουν ακόμα και ένα ολοκαίνουριο προϊόν στους καταναλωτές και να απογειώσουν τις πωλήσεις του.

Φυσικά, η διαφήμιση λειτουργεί καταλυτικά ως προς την επιτυχή προώθηση των προϊόντων. Δεν μπορεί όμως να έχει τα βέλτιστα αποτελέσματα χωρίς παράλληλη υποστήριξη από άλλα στοιχεία. Για παράδειγμα, ένα κακό και μη ποιοτικό προϊόν δεν μπορεί να μακροημερεύσει, έστω και με την καλύτερη διαφημιστική στρατηγική. Ίσως επιτευχθούν οι στόχοι των πωλήσεων στην αρχή. Όταν όμως ο κόσμος δει τι ακριβώς προσφέρει το εν λόγω προϊόν, αυτές οι πωλήσεις θα πέσουν κατακόρυφα.

Η διαφήμιση λοιπόν οφείλει να λειτουργεί ευεργετικά, αλλά συνάμα προσθετικά. Πρέπει οι διαφημιστές να επικεντρώνονται σε στοιχεία και χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος, τα οποία το καθιστούν ανταγωνιστικό στην αγορά. Για ποιο λόγο αξίζει να αγοράσει ο καταναλωτής το συγκεκριμένο προϊόν; Τι θα του προσφέρει; Χωρίς να παραπλανεί, συνεπώς, η διαφήμιση οφείλει να πληροφορεί τους καταναλωτές και ενδεχομένως να ωραιοποιεί το σύνολο μέχρι κάποιο σημείο.

Αν και πολλοί φοβούνται ότι οι διαφημίσεις εξαπατούν, κάτι τέτοιο δεν ισχύει για το σύνολο του κλάδου της προώθησης. Στην πραγματικότητα, η διαφήμιση δεν πρέπει να λειτουργεί ως καμουφλάζ. Αντιθέτως, θα πρέπει να λειτουργεί ως το ιδανικό make-up. Δηλαδή, θα πρέπει να καταφέρνει να τονίζει τα όμορφα χαρακτηριστικά του κάθε προσώπου και να «μαλακώνει» τυχόν ατέλειες. Με το που συνειδητοποιήσει ο καταναλωτής αυτόν τον παραλληλισμό και αφομοιώσει την πραγματική χρησιμότητα της διαφήμισης, τότε τα πράγματα γίνονται ευκολότερα για όλους (mikrobølgeovn test).

Η τέχνη της διαφήμισης σαφώς και είναι αρκετά συναρπαστική, καθώς επηρεάζει τη γνώμη του καταναλωτή και σε πολλές περιπτώσεις καθορίζει μία επιτυχημένη πορεία στο χρόνο για το εκάστοτε προϊόν ή την υπηρεσία που διαφημίζεται. Οι διαφημιστές αναλύουν τις τάσεις της αγοράς, προβλέπουν μελλοντικές αλλαγές και οραματίζονται το αύριο στο χώρο της προώθησης. Πρόκειται για μια άκρως δημιουργική εργασία με πολλές προοπτικές, άρρηκτα συνδεδεμένη με τις αγορές παγκοσμίως!